RC web
hlavní
aktuality 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003 2002 2001-2000
hangár
rubriky
RC kombat slowflyer letadla dílna
ostatní
akrobacie kmitočty programy plánky
kontakt
odkazy
logo ACES logo EPA
vyhledávání
Ta152h - airkombatový model na WASG 2005

Pro možnost reprezentovat Českou Republiku na WASG 2005 ve Znojmě jsem připravil nové modely TA152h1. Abych vyhověl pravidlům ACES je povrchová úprava provedena dle reálné předlohy.
Model je až na potah zcela stejný jako starší "izolepový".

Výsledková listina WASG 2005.

 

Základní parametry:
rozpětí 1240mm
délka (včetně vrtul. kuželu) 1010mm
hmotnost (s prázdnou nádrží) 1080g
ovládané funkce křidélka, výškovka, motor
motor MVVS 3,5GFS/R-ABC-RC s černým bočním tlumičem

 
 
aby se daly použít kabiny od BUFA (SteinModel) je trup v místě před kabinou rozšířen
trupy připravené k barvení
rozmístění RC vybavení v trupu nad křídlem, poprvé jsem použil vypínač ovládaný táhlem takže z trupu vyčnívá jen malý kousek ohnuté struny, vypínač spolu s konektorem na nabíjení jsou přiletovány na destičce z cuprextitu; vpravo nahoře je dobře vidět způsob uchycení výfuku k trupu - přes výfuk a úchytku z drátu do kola je jen přetažena silikonová hadice
kryt motoru lisovaný z PET láhve snese opravdu dost, navíc vhodná láhev je za cenu 4,60 včetně nápoje - ten se sice skoro nedá pít, ale za ty prachy mi není líto ho vylít
následky deformace z předchozího obrázku - poškození žádné
pilot Kurt - do bojů na WASG 2005 nakonec nezasáhl protože jsem létal s druhým modelem, pilot je vyřezán a vybroušen z extrudovaného polystyrenu podle návodu v RCmodelech 3/2004, nabarven temperami a nakonec přelakován syntetickým lakem ve spreji stejně jako celý model
detail náhonu křidélka; je dobře vidět, že potah skelnou tkaninou není zrovna pohledný, ze dvou metrů je to lepší
náhon kormidla VOP, táhlo z drátu do kola, na obou stranách kovové vidličky, páka na kormidle je v místě spojovacího drátu obou polovin, spojka je také z drátu do kola, ke kromidlům není přilepena
motor MVVS 3,5 s bočním výfukem je na plastovém loži, výfuk je k trupu upevněn přes úchytku z drátu do kola, ta je v trupu upevněna ve dvou krátkých bukových špalíčcích (na obou stranách trupu); od jisté doby výfuk k motoru vážu vázacím drátem, je trochu vidět že výfuk je promáčklý - následek střetu s Huricanem Milana Bezstarosti v Miroslavi
stojánek na model, na fotce zatím bez vylepeného lože tvrdým molitanem, nápad na provedení uzrál asi za 10min cestou do truhlárny kde mi řízli překližkové desky, ostatní části ze železářství (křídlové matky, závitové tyče M6, samojistné matky) a vodoinstalatérství (miralonová hadice)
kamufláž, kterou jsem si vybral pro svůj model
testování modelu předvečer soutěže, motor zatím bez krytu, je zcela nový a poletí teprve potřetí, asi jsem měl štěstí protože ačkoli nový tak chodil naprosto spolehlivě (toto je druhý model než na fotkách výše - dá se to poznat podle pilota)
příprava na odhoz ...
... start, výkon motoru a lehký model jsou zárukou bezproblémových startů
© RC web
Design PAD